En solig dag i söder

Efter att i söndags återigen blivit arbetslös så startade jag min semester-på-obestämd-framtid med att åka med en av mina familjer till Öland för att hälsa på släktingar och måla om deras hus. Jag målade nästan hela måndagen men tröttnade av tristess och lathet och spenderade resten av dagarna med att laga mat, promenera och titta på när alla andra målade sig som polkagrisar i vitt och faluröd. Och så såg jag och bror såklart vidare på vårt Vänner maraton som lär hålla på i månader framöver. But I like it alot.

Vi lämnade Sveriges svartaste, blåsigaste och mest getingsrika ö i fredags och jag fortsatte roadtrippen mot Göteborg/Alingsås och sitter nu i kusinens hus och väntar på att jag ska kunna måla vidare för att sedan förbereda mig psykiskt för att klara av att ta tåget till Alingsås.  Jag HAR åkt tåg många gånger tidigare men problemet ligger i den gröna stämlingsautomaten.

BTW.. I lördags var vi på Liseberg och sprang runt. Jag bara undrar: varför utsätter man sig frivilligt för hjärtklappning och andningsproblem och BETALAR för det? Har man nån så grym dödslängtan eller blir man så hög av adrenalinkicken att man bara MÅSTE ställa sig i kö i 20-25 minuter till för att återigen bli helt skakig i kroppen och skrika sönder halsen  av skräck? Jag vet inte.. men det är bara för kul.

"B in the bag, B in the box, B in the Bag in Box"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0